Zanim zaczniesz trenować pole dance


pole dance

Podjęłaś decyzję! Zaczynasz trenować. Jesteś szczęśliwa, bo w wyobraźni widzisz siebie wykonującą pierwsze skomplikowane triki. Po początkowej ekscytacji, przychodzi  jednak chwila zwątpienia.

Czy dam sobie radę? Jak wypadnę na tle innych? W co mam się ubrać? Czy będę musiała wisieć głową w dół?

Swoją przygodę z pole dance zaczęłam dwa lata temu. Przez ten czas nie tylko nauczyłam się efektownych trików, ale też wzmocniłam ciało, poznałam mnóstwo fantastycznych  dziewczyn i przekonałam się, że to co początkowo wydaje się niemożliwe do wykonania, niekoniecznie takie jest.  Pole dance ma wiele zalet, jednak zanim zaczniesz przygodę z tym sportem, zwróć uwagę na kilka elementów.

Zanim pojawisz się na sali

Wzrost zainteresowania  treningami pole dance sprawił, że szkół,  proponujących naukę tańca na rurze jest coraz więcej. Warto mieć świadomość, że w Polsce nie ma obecnie praktycznie żadnych regulacji dotyczących tego, kto może prowadzić zajęcia tego typu. To sprawia, że wybierając daną szkołę możesz trafić zarówno pod opiekę doświadczonej instruktorki, jak i takiej, która swoją przygodę z rurką zaczęła dwa tygodnie przed Tobą (takie przypadki naprawdę się zdarzają).  

Na co więc warto zwrócić uwagę zapisując się na kurs? Pytania o staż i doświadczenie instruktorki wydają sie oczywiste. Ważne jest także to, czy osoba prowadząca zajęcia została przeszkolona pod kątem udzielania pierwszej pomocy. Wydaje Ci się to dziwne? W takim razie pomyśl o tych wszystkich figurach, które będziesz musiała wykonać. Osobiście wolałabym mieć pewność, że osoba będąca ze mną na sali, w razie wypadku, będzie wiedziała co robić.

Pomocne może okazać się uzyskanie opinii dziewczyn, uczęszczających do wybranego przez Ciebie klubu. One najlepiej wiedzą, jak się czują na poszczególnych lekcjach, wiedzą, u którego instruktora uczą się najwięcej, jaka atmosfera panuje w danym miejscu. Zauważyłaś, że kursantki w danym klubie ciągle się zmieniają? To sygnał alarmowy.

Pamiętaj też o tym, że lepiej dojechać do dobrego, ale oddalonego od twojego miejsca zamieszkania klubu, niż korzystać ze słabego, ale takiego, który masz pod nosem. Chodzi przecież o Twoje zdrowie i bezpieczeństwo.

Co zabrać na trening pole dance?

Trening pole dance wymaga dość kusego stroju. Dlaczego? Im więcej odsłoniętego ciała, tym lepsza przyczepność do rurki. To właśnie dlatego, trenujące dziewczyny, chodzą na sali w krótkich spodenkach i sportowych topach. Pierwsze treningi prawdopodobnie nie będą wymagały mocnego odsłaniania nóg oraz brzucha, jednak tego typu odzież i tak warto mieć przy sobie. Podczas zakupów, zwróć uwagę czy wybrany przez ciebie model nie ma drapiących metek oraz mocno wystających szwów.

Przed wejściem na salę ściągnij biżuterie. Wszelkie kolczyki, łańcuszki i pierścionki powinny zniknąć. Ponownie chodzi o twoje bezpieczeństwo. W dniu treningu zrezygnuj z mocnego opalania, używania olejków i balsamów do ciała. W pierwszym przypadku istnieje ryzyko podrażnienia skóry, w drugim zmniejszenia przyczepności do rurki i ciągłego zjeżdżania z niej podczas wykonywania poszczególnych figur.

 

Jak  wygląda trening pole dance?

Jedną z obaw pojawiających się wśród osób zaczynających przygodę z pole dance jest to, czy poradzą sobie z wykonywaniem skomplikowanych trików. Jeżeli należysz do tego grona osób, możesz odetchnąć z ulgą. Żaden odpowiedzialny  instruktor nie będzie kazał ci wisieć głową w dół już na pierwszych zajęciach. Nie będzie też kazał ci wirować wokół rury jeżeli nie będzie miał pewności, że twój błędnik jest do tego przygotowany. W świat pole dance wchodzi się powoli, tylko wtedy możesz robić to stosunkowo bezpiecznie.

Każdy trening powinien rozpocząć  się od rozgrzewki. Ma ona przygotować twoje ciało do kolejnego etapu treningu, zabezpieczyć przed kontuzjami i pobudzić do pracy. Wielu instruktorów wplata do tej części elementy taneczne.
Kolejnym etapem są ćwiczenia przy rurkach. Pierwsze lekcje to przede wszystkim nauka chodzenia wokół rury, przygotowanie twojego ciała do wysiłku, nauka podstawowych spinów  takich jak: strażak, hak przodem, hak tyłem.
Ostatni etap to zazwyczaj delikatne ćwiczenia rozluźniające i rozciągające. Z biegiem czasu do treningu będą dodawane kolejne, bardziej skomplikowane elementy.

Kiedy przyjdą pierwsze efekty?

Część dziewczyn, zanim jeszcze przekroczy próg sali, jest przekonana, że taniec na rurze nie wymaga zbyt wielu wysiłku. Niestety to, co na pokazach wygląda na bardzo proste, delikatne, lekkie w rzeczywistości jest często efektem kilkumiesięcznych ćwiczeń. Pole dance wymaga pracy. I nie chodzi wyłącznie o budowanie silnego ciała, lecz także o poprawę mobilności, umiejętność łączenia jednego ruchu z drugim. Nie zaszkodzą też ćwiczenia związane ze stabilizacją oraz stretching. Dobra wiadomość jest taka, że systematyczna praca nad każdym z tych elementów prędzej, czy później przynosi efekty.

Pamiętaj, że każdy człowiek uczy się w swoim tempie. Duży wpływ na efekty twoich treningów będzie miał twój obecny tryb życia, fakt czy trenowałaś w przeszłości, co trenowałaś, czy przechodziłaś kontuzje.
    
Jeżeli w przeszłości mało się ruszałaś, a szczytem twojej aktywności były krótkie spacery lub kilkuminutowe ćwiczenia przed telewizorem, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że możesz zauważać postępy nieco wolniej niż koleżanki z sali. Nie przejmuj się tym i nie bądź dla siebie zbyt surowa. To, co teraz wydaje ci się niemożliwe do wykonania, za kilka miesięcy będzie wykonywane praktycznie bez wysiłku.

 

Miłego popołudnia 🙂

Kamila

 

Poprzedni Jak podróżować, by nie stracić majątku
Kolejny Decoupage –uczymy się nowej techniki

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *